Menu

Praktisk kursus i Social Media marketing

Det her kursus er til dig, der måske har lidt erfaring med social media marketing – populært kaldet SoMe. Men du savner at få lidt styr på præcis hvad de forskellige medier er gode til, hvordan du laver en enkel plan for dine typer af indhold og hvordan du får styr på grundlæggende search engine marketing (SEM) med fx Facebook annoncering. Det kan også være du ingen erfaring har, og at du gerne vil starte helt rigtigt med professionel hjælp, uden at spilde tiden på at sortere i lange tutorials på YouTube.

– så er det her kurset for dig!

Kurset er praktisk anlagt (uden lange foredrag, lover vi!), så du gennem kurset arbejder med relevante vinkler på SoMe marketing – og den tredje dag kan du tage dine egne cases med og få sparring på netop dine udfordringer.

Målgruppen for kurset er:

  • Nybegyndere eller lidt erfarne.

Forud for kurset skal du:

  • skrive en halv til en hel sides penge om udfordringer i din virksomhed og sende det til underviserne på den digitale kursusplatform (nærmere info kommer ved tilmelding). Hvis du ikke kan/må/vil beskrive udfordringer i din virksomhed, vil der være mulighed for at arbejde sammen med andre eller med cases.

Forud for kurset får du:

  • adgang til en digital kursusplatform, med enkle materialer du kan bruge praktisk i dit arbejde med SoMe. Du skal ikke nødvendigvis læse noget forud for kurset. Alt gennemgås og afprøves praktisk.

Kurset vil være tilrettelagt på følgende måde

  • Det er er et praktisk kursus, hvor viden og metoder afprøves med cases på de to første dage. Der vil være mulighed for at arbejde med jeres specifikke udfordringer i virksomheden og få feedback og sparring med underviserne Kim og David hele sidste dag.

DAG 1/27.11

Skab godt indhold til målgruppen med SoMe marketing

Ramme for dagen:

Korte oplæg – afløses af små praktiske øvelser/cases og dialog.

Temaer i dag er bl.a.:

  • SoMe i 2018 – hvad er vigtigt at holde øje med? Sociale medier i DK
  • Hvordan starter jeg med SoMe – persona (målgruppe)?
  • At tale OM og RUNDT OM produktet (med eksempler)
  • Indholdstyper (social media matrix)
  • Call to action og Return On Involvement
  • Paid, Owned og Earned Media strategier
  • Godt indhold til SoMe samt kuratering/redaktionel strategi
  • Homebase, outpost og passport strategier – skab synergi mellem dit website og relevante sociale medier.
  • Indholdskalender – Sådan gør kommer du igang!

Underviser:
David Engelby, lektor EASJ

DAG 2/28.11

Lav en SoMe kampagne (SEM)

Ramme for dagen:

Korte oplæg – afløses af små praktiske øvelser/cases og dialog.

Temaer i dag er bl.a.:

  • Målgruppe til annoncering
    • Alder, køn, geografi, sprog, interesser mv.
  • Landing pages og kampagne opbygning
  • Betalingstyper
    • CPC (Cost-per-click) – pris pr. klik
    • CPE (Cost-per-engagement) – Ligesom CPC men kan være f.eks. videovisning i stedet for klik
    • CPA (Cost-per-action/acquisition) – pris pr. køb/kunde/action
    • CPL (Cost-per-lead) – variation af CPA men hvor man ønsker data f.eks. Email til nyhedsbrev
    • CPV (Cost-per-view) – pris pr. visning (eksponering)
    • CPM (Cost-per-Mille) – pris pr. 1000 visninger  (eksponering)
    • CPI (Cost-per-install) – App, programmer og lign. – betaling pr. Installation der foretages. Benyttes også somme tider online til pr. bruger der oprettes.
  • Annoncering på Facebook/Instagram
    • Hvor vises annoncer
      • Facebook
      • Instagram
      • Messenger
    • Typer (trafik, interaktion mv.)
    • Format
      • Billede, video, diasshow, fuld skærmoplevelse mv.
    • Facebook Pixel
  • Google Ads (tidligere Adwords)
    • Hvor vises annoncer
      • Google
      • Youtube
      • Gmail
      • Netværk
    • Annonce grupper
    • Annoncer
    • Typer af annoncer
      • Tekstannonce
      • Responsiv annonce
    • Statistik
    • Google Analytics

Underviser:
Kim Revsbæk, lektor EASJ

DAG 3/29.11

Workshop med dine specifikke udfordringer

Ramme for dagen:
Der arbejdes med specifikke opgaver i din virksomhed ud fra de ting du har lært undervejs. Her vil der være mulighed for at stille spørgsmål som relaterer sig til udfordringer i din virksomhed, og der kan hjælpes med at løse de problemstillinger. Der vil være korte, udvalgte oplæg fra kursusdeltagerne sidst på dagen (frivilligt). Hvis du ikke kan, må eller vil dele cases fra din virksomhed kan du arbejde med en anden eller du får en case stillet af os.

Undervisere:
David Engelby og Kim Revsbæk

Praktisk information

Undervisere: Kim Revsbæk og David Engelby, lektorer, EASJ

Tidspunkt: Tirs.  til tors. i uge 48 (27. til 29. november) fra kl. 08:30 til 16:00

Maks. antal deltagere: 20 personer

Pris: 3995,-

Sted: Erhvervsakademi Sjælland, Slagelse, Bredgade 1, 4200 Slagelse

Der er let forplejning til frokost hver dag.

Sted
Erhvervsakademi Sjælland, Slagelse, Bredgade 1, 4200 Slagelse
Dato
27.-29. november 2018 (kl. 8.30 - 16.00)
Pris
3995,-
Opret din egen PDF-brochure
Tilføj til PDF-brochure
Slet PDF-brochure
Dette vil slette hele din PDF-brochure...
Studiesekretær og Studievejleder
Slagelse

X
X