Menu

Sociale medier

De sociale mediers rolle

Lær at kommunikere via de sociale medier.

På modulet ‘Sociale medier lærer du medieforbrug og medieadfærd, at vurdere relevansen af forskellige platforme og medier i forhold til målgruppens behov, og du bliver klædt på til kunne tage del i udviklingen og implementeringen af en social mediestrategi.

Du får viden om:

  • Baggrunden for sociale medier
  • Netværkstankegangen og dennes indvirkning på kommunikation og engagement
  • Formulering af kritiske succesfaktorer for tilstedeværelsen i sociale medier
  • De sociale medieplatforme, deres brugere og egenskaber
  • Opbygning af et community
  • Den virale kommunikation
  • Planlægning af brugerinvolverende aktiviteter
  • Salg og kundeservice i sociale medier
  • Overvågning af omtale
  • Måling af engagement og sentiment
  • Ledelse i en 2.0 verden, og formulering af politikker
  • Social mediestrategi og indpasning i eksisterende strategier
Der er ikke åbent for tilmelding pt.
Adgangskrav

Gymnasial uddannelse eller relevant erhvervsuddannelse + to års relevant erhvervserfaring.

Økonomi og tilskud

Hvis du er over 25 år, i job og vil efteruddanne dig sideløbende med dit arbejde kan du evt. søge Statens Voksenuddannelsesstøtte.
Perioden med SVU til uddannelse er 40 uger. Du kan få SVU i mindst en og højst 40 uger omregnet til heltid.
Betingelsen er, at du som ansat eller selvstændig har haft 26 ugers beskæftigelse på din nuværende arbejdsplads. Fleksjob, skånejob og servicejob tæller også med. Det samme gør perioder, hvor du har modtaget SVU eller VEU-godtgørelse.
Tidligere udbetalt SVU kan trække fra i de 40 uger, du højst kan få SVU i.
Som udgangspunkt kan du ikke søge SVU, hvis du i forvejen har en videregående uddannelse.

Du kan læse mere om økonom og tilskud her

 

Titel Sociale medier
ECTS point 5
Niveau Akademi (AK)

Bioteknologi, procesteknologi og kemi
X
X